Halaman

EMPOWERMENT OF LIFE

Selasa, 23 April 2013

Perpulungen Jabu-Jabu GBKP Tanggal 28 Apr-04 Mei 2013



Perpulungen Jabu-Jabu GBKP
Tanggal 28 Apr- 04 Mei 2013.
Mat. 28: 16-20

Tema : Laweslah, Jenari Beritaken  Berita Keselamaten

Teks Matius 28 : 16-20
28:16 Ajar-ajar si sepuluh sada kalak lawes ku uruk i Galilea, ku ingan si enggo ikataken Jesus man bana.
28:17 Asum idah ajar-ajar e Jesus, isembahna Ia, aminna gia piga-piga kalak ibas ia sangsi.
28:18 Ideheri Jesus ajar-ajar, jenari nina, "Enggo ibereken Dibata man bangKu kerina kuasa i Surga ras i doni.
28:19 Laweslah ku kerina bangsa manusia, bahanlah ia jadi ajar-ajarKu: Peridiken ia ibas gelar Bapa, gelar Anak, ras gelar Kesah Si Badia,
28:20 janah ajari ia ngikutken kerina si enggo Kupedahken man bandu. Janah ingetlah! Aku tetap kap ras kam seh ku kedungen jaman."

Pengantar
Bagin teks enda megati igelari sebage Amanat Agung, simerupaken pedah terakhir Tuhan Yesus nangkih ku Surga i Bukit Zaitun (-pendamaian) i Galilea. Piga-piga penafsir pe ngataken maka teks enda merupaken turning point (titik balik) ibas ersaksi kerna Dibata.[1] Janah pe megati ka perentah enda isebutken sebage dynamic conclusion, eme ucapen terakhir man ajar-ajarNa ras sekaligus permulaan ibas nehken BSM man kerina jelma.

Pokok Perenungen
Lit piga-piga pokok perenungen sibanci iangkat arah teks enda:
1.      Ingan si enggo ikataken Yesus (ay 16)
Kenca genap 40 wari Yesus ncidahken diri man ajar-ajarNa, emaka isuruh Yesus kerina ajar-ajarNa pulung i uruk Galilea (Bukit Zaitun, Perb. 1:12), Lukas mencatat bahwa pemilihan ingan ras gelarna e memiliki makna tersendiri ibas nehken amanah  man ajar-ajar. Bukit ntah deleng memilki makna sebagai lambang kebanggaan, prestasi tertinggi serta ketegaran.  Bagepe Zaitun merupaken simbol awal kehidupan baru dan pendamaian.[2] Jadi banci isimpulken bahwa ingan siipilih Yesus e memiliki makna tersendiri janah amanah siipeseh e merupaken kebanggaan sekaligus maba kedamen man simaba bagepe si ngalokenca.  
2.      Piga- piga ibas ia sangsi. Ideheri Jesus ajar-ajarNa (ay 17-18a)
Sangsi, kurang yakin lit bas diri ajar-ajar erkiteken kai sibakal jadi ibas paksa si e la iangkana. Matius cenderung menghubungken hal ke-sangsi-an enda ras keken Jesus ibas si mate nari. Lit denga ajar-ajar si ragu-ragu. Tapi keragu-ragun e itepis alu meyakinken ajar-ajar.  Sikap semakin mendekatkan diri (reh deherna) siiban Jesus man ajar-ajar e ngataken maka kai siidahna kerna Jesus tuhu-tuhu nyata ras meyakinken. Lanai perlu ragu  nari, kenca sie amanah e ipeseh gelah kerina tuhu-tuhu memahami alu benar janah lit ibas sada visi ras misi.
3.      ....kerina kuasa.... kerina bangsa...kerina perentahKu.... kerina waktu (aku tetap ras kam; (ay 18b-20)).
Amanah si berisi perentah ras janji merupaken dua hal si la banci ipisahken.  Lit sada hal si menarik ibas ayat enda eme ipakena kata paz (Yun= seluruhnya) siipake 4 kali guna ngataken kuasa, bangsa, perentahKu ras waktu. Banci iertiken maka kerina kuasa ras waktu merupaken janji/pasu-pasu Tuhan man banta, janah kerina  bangsa ras perentahKu merupaken Perentah/dahin si arus ilakoken. Duana hal enda harus seimbang ilakoken bas geluhta.

Aplikasi
Laweslah, Jenari Beritaken Berita Keselamaten.  Arah tema ras bahan oratenta lit piga-piga pokok perenungen sibanci iangkatken kubas kegeluhenta ras gereja masakini, eme :
1.      Er-BSM sebage kebanggan bas geluh. Ersaksi ras erberita kerna Dibata mulai mengalami kehilangan arti/krisis. Gereja ras anggotana sibuk ibas dahin-dahin formalitas ras organisasi. Peran gelah banci maba dame ku tengah-tengah doni masih perlu ipertanyaken. Sebab gereja megati la teraloken dingen kurang ernanam man lingkungenna. Tentuna hal enda ngajuk kita gelah  mengoreksi dahin silakoken gereja ibas ndahiken amanah e. Gereja ras perpulunge arus tetap erberita, pesehlah tetap sebagai prestasi si meherga dingen dem kebanggan.

2.      Pelimbarui pandangen ngaloken amanah Tuhan. Sangsi ntah ragu kerna kebenaren silit, merupaken penghambat utama  ibas ngaloken dingen erberita.Tempa tempa tek tapi kurang tek, la ngasup setia ras sidebanna. Sehingga jati diri ras kualitas kegeluhenta siarus icidahken  la teridah.  Ajar-ajar pe ngenanamisa, gereja ras kita pe bage. Tapi alu penandai si semakin dekat dingen jelas kerna Tuhan  maka penghambat e banci isingkirken. Sikap gelah semakin dekat ras Tuhan menjadi fokus siperlu iwujudnyataken alu mengubah cara pandang diri sendiri menjadi cara pandang Dibata gelah berita siipeseh e enggo siteki janah erbanca kalak sideban pe tek man Tuhan.  Misalna si kuarapken ntah kupahami igantiken jadi siiarapken dingen siiperentahken  Tuhan.
3.      Janji ras perentah-perentah ras janji, dua hal si la terpisahken. Janji megati berhubungen ras hal- hal sintabeh ntahpe si meriah siialoken bas geluhta,misalna  ipasu-pasu, ijagai, icukupi, iselamatken rsd. Janah perentah identik ras hal-hal si erbanca latih misalna : megenggenglah, tetapah ertahan, setia, dahikenlah, patuhilah laweslah rsd. Ibas zaman genduari e, erkiniteken pe memakai prinsip ekonomis –kerja sedikit hasil sebesar-besarnya. Emaka la heran sitik kita nggit er PI, janah terberita momona kubelang-belang ingan. Hal enda la payo.  Janji ras perentah dua hal si arus tetap idalanken. La terbuai ibas hal-hal siindah tapi gelah semakin indah lakoken tugas/dahin.
Teruslah erberita, Tuhan si masu-masu

Pdt Darius Sembiring MTh
GBKP Rg. Jadi Meriah



[1] Sejarah PL ncidahken maka ibas naksiken tuhan kalak sideban iajuk gelah menjadi kalak Israel/Jahudi alu pelaksanaan proselit di tanah  Israel. Tapi ibas perentah siibereken Jesus kerina manusia iajuk gelah jadi saksina ibelang-belang doni.
[2] Megati hal enda ihubungken kubas peristiwa Nabi Nuh si mulahi nderapati dingen ibabana mulih pucuk zaitun (Kej 8:12)

Tidak ada komentar: