Tanggal 28
Apr- 04 Mei 2013.
Mat. 28:
16-20
Tema : Laweslah, Jenari Beritaken
Berita Keselamaten
Teks
Matius 28 : 16-20
28:16 Ajar-ajar si sepuluh
sada kalak lawes ku uruk i Galilea, ku ingan si enggo ikataken Jesus man bana.
28:17 Asum idah ajar-ajar e
Jesus, isembahna Ia, aminna gia piga-piga kalak ibas ia sangsi.
28:18 Ideheri Jesus
ajar-ajar, jenari nina, "Enggo ibereken Dibata man bangKu kerina kuasa i
Surga ras i doni.
28:19 Laweslah ku kerina
bangsa manusia, bahanlah ia jadi ajar-ajarKu: Peridiken ia ibas gelar Bapa,
gelar Anak, ras gelar Kesah Si Badia,
28:20 janah ajari ia
ngikutken kerina si enggo Kupedahken man bandu. Janah ingetlah! Aku tetap kap
ras kam seh ku kedungen jaman."
Pengantar
Bagin teks enda megati igelari sebage Amanat
Agung, simerupaken pedah terakhir Tuhan Yesus nangkih ku Surga i Bukit
Zaitun (-pendamaian) i Galilea. Piga-piga penafsir pe ngataken maka teks enda
merupaken turning point (titik balik)
ibas ersaksi kerna Dibata.[1] Janah pe megati ka
perentah enda isebutken sebage dynamic
conclusion, eme ucapen terakhir man ajar-ajarNa ras sekaligus permulaan
ibas nehken BSM man kerina jelma.
Pokok Perenungen
Lit piga-piga pokok perenungen sibanci iangkat arah teks enda:
1.
Ingan si enggo ikataken Yesus (ay 16)
Kenca genap 40 wari Yesus ncidahken diri
man ajar-ajarNa, emaka isuruh Yesus kerina ajar-ajarNa pulung i uruk Galilea
(Bukit Zaitun, Perb. 1:12), Lukas mencatat bahwa pemilihan ingan ras gelarna e
memiliki makna tersendiri ibas nehken amanah
man ajar-ajar. Bukit ntah deleng
memilki makna sebagai lambang kebanggaan, prestasi tertinggi serta ketegaran. Bagepe Zaitun merupaken simbol awal kehidupan
baru dan pendamaian.[2] Jadi banci isimpulken
bahwa ingan siipilih Yesus e memiliki makna tersendiri janah amanah siipeseh e
merupaken kebanggaan sekaligus maba kedamen man simaba bagepe si ngalokenca.
2.
Piga- piga ibas ia sangsi. Ideheri Jesus ajar-ajarNa (ay
17-18a)
Sangsi, kurang yakin lit bas diri ajar-ajar
erkiteken kai sibakal jadi ibas paksa si e la iangkana. Matius cenderung
menghubungken hal ke-sangsi-an enda ras keken Jesus ibas si mate nari. Lit
denga ajar-ajar si ragu-ragu. Tapi keragu-ragun e itepis alu meyakinken
ajar-ajar. Sikap semakin mendekatkan
diri (reh deherna) siiban Jesus man ajar-ajar e ngataken maka kai siidahna
kerna Jesus tuhu-tuhu nyata ras meyakinken. Lanai perlu ragu nari, kenca sie amanah e ipeseh gelah kerina
tuhu-tuhu memahami alu benar janah lit ibas sada visi ras misi.
3.
....kerina kuasa....
kerina bangsa...kerina perentahKu.... kerina
waktu (aku tetap ras kam; (ay 18b-20)).
Amanah si berisi perentah ras janji merupaken
dua hal si la banci ipisahken. Lit sada
hal si menarik ibas ayat enda eme ipakena kata paz (Yun= seluruhnya)
siipake 4 kali guna ngataken kuasa, bangsa, perentahKu ras waktu. Banci
iertiken maka kerina kuasa ras waktu
merupaken janji/pasu-pasu Tuhan man banta, janah kerina bangsa ras perentahKu
merupaken Perentah/dahin si arus ilakoken. Duana hal enda harus seimbang
ilakoken bas geluhta.
Aplikasi
Laweslah, Jenari Beritaken Berita Keselamaten. Arah tema ras bahan oratenta lit piga-piga
pokok perenungen sibanci iangkatken kubas kegeluhenta ras gereja masakini, eme :
1.
Er-BSM sebage kebanggan bas geluh. Ersaksi ras erberita
kerna Dibata mulai mengalami kehilangan arti/krisis. Gereja ras anggotana sibuk
ibas dahin-dahin formalitas ras organisasi. Peran gelah banci maba dame ku
tengah-tengah doni masih perlu ipertanyaken. Sebab gereja megati la teraloken
dingen kurang ernanam man lingkungenna. Tentuna hal enda ngajuk kita gelah mengoreksi dahin silakoken gereja ibas
ndahiken amanah e. Gereja ras perpulunge arus tetap erberita, pesehlah tetap
sebagai prestasi si meherga dingen dem kebanggan.
2.
Pelimbarui pandangen ngaloken amanah Tuhan. Sangsi ntah
ragu kerna kebenaren silit, merupaken penghambat utama ibas ngaloken dingen erberita.Tempa tempa tek
tapi kurang tek, la ngasup setia ras sidebanna. Sehingga jati diri ras kualitas
kegeluhenta siarus icidahken la teridah.
Ajar-ajar pe ngenanamisa, gereja ras
kita pe bage. Tapi alu penandai si semakin dekat dingen jelas kerna Tuhan maka penghambat e banci isingkirken. Sikap gelah
semakin dekat ras Tuhan menjadi fokus siperlu iwujudnyataken alu mengubah cara
pandang diri sendiri menjadi cara pandang Dibata gelah berita siipeseh e enggo
siteki janah erbanca kalak sideban pe tek man Tuhan. Misalna si kuarapken ntah kupahami igantiken
jadi siiarapken dingen siiperentahken Tuhan.
3.
Janji ras perentah-perentah ras janji, dua hal si la terpisahken.
Janji megati berhubungen ras hal- hal sintabeh ntahpe si meriah siialoken bas
geluhta,misalna ipasu-pasu, ijagai, icukupi,
iselamatken rsd. Janah perentah identik ras hal-hal si erbanca latih misalna :
megenggenglah, tetapah ertahan, setia, dahikenlah, patuhilah laweslah rsd. Ibas
zaman genduari e, erkiniteken pe memakai prinsip ekonomis –kerja sedikit hasil
sebesar-besarnya. Emaka la heran sitik kita nggit er PI, janah terberita momona
kubelang-belang ingan. Hal enda la payo. Janji ras perentah dua hal si arus tetap
idalanken. La terbuai ibas hal-hal siindah tapi gelah semakin indah lakoken tugas/dahin.
Teruslah erberita, Tuhan si masu-masu
Pdt Darius
Sembiring MTh
GBKP Rg. Jadi
Meriah
[1] Sejarah PL ncidahken maka
ibas naksiken tuhan kalak sideban iajuk gelah menjadi kalak Israel/Jahudi alu
pelaksanaan proselit di tanah Israel. Tapi
ibas perentah siibereken Jesus kerina manusia iajuk gelah jadi saksina
ibelang-belang doni.
[2] Megati hal enda
ihubungken kubas peristiwa Nabi Nuh si mulahi nderapati dingen ibabana mulih
pucuk zaitun (Kej 8:12)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar